środa, 15 kwietnia 2009

Standard lokali deweloperskich

W tym poście opiszę, co może zawierać się w cenie lokalu kupowanego od dewelopera.

1. OKNA – PCV kolor biały (drewniane to obecnie luksus), rolety zewnętrzne sterowane ręcznie (opcjonalnie sterowane elektrycznie).

2. PARAPETY - tworzywo sztuczne, lub sztuczny marmur.

3. DRZWI WEJŚCIOWE - wzmocnione lub antywłamaniowe w lepszych inwestycjach.

4. TYNKI I MALOWANIE - tynki gipsowe (rzadko malowane wstępnie na biało).

5. PODŁOŻA I POSADZKI - podłoże cementowe, w najlepszym razie płytki na balkonie/tarasie. Prawie całkowicie deweloperzy odeszli od oferowania mozaiki parkietowej w standardzie wykończenia pokoi. Było to popularne zwłaszcza w lokalach oddawanych przez spółdzielnie mieszkaniowe.

6. OSPRZĘT SANITARNY - wodomierze zimnej wody i ciepłej wody, brak białego montażu.

7. KUCHNIA - wyprowadzone instalacje wod-kan do montażu zabudowy kuchennej.

8. ŁAZIENKA - wyprowadzone instalacje wod-kan do montażu zabudowy.

9. WC - wyprowadzone instalacje wod-kan do montażu zabudowy.

10. INSTALACJA C.O. - opomiarowanie główne w węźle cieplnym, opomiarowanie indywidualne mieszkań za pomocą ciepłomierzy. Ogrzewanie poprzez standardowe grzejniki. Jako luksus zdarza się ogrzewanie podłogowe w łazienkach.

11. INSTALACJA ELEKTRYCZNA - puszka do gniazda antenowego 1szt. w każdym pokoju każdym pokoju, domofon lub videofon (luksus). W pokojach - 1 pkt świetlny , 2-3 podwójne gniazda. Przedpokój - 1 pkt świetlny , 1 gniazdo, wypust telefoniczny. Kuchnia - 2 pkt. świetlne, 2-3 gniazda. Łazienka - 1-2 pkt świetlne , 2 gniazda, podłogowe ogrzewanie elektryczne - WC (jeżeli występuje) – 1 punkt świetlny, jako luksus podłogowe ogrzewanie elektryczne .

12. .KOMÓRKA LOKATORSKA - posadzki betonowe, ściany piwnic tynk + malowane farbą emulsyjną, drzwi piwniczne płycinowe w ościeżnicach metalowych, wyprowadzenie do punktu świetlnego.

13. KLATKA SCHODOWA - winda (bez windy coraz rzadziej, główniw w przypadku budynków 2-3 piętrowych, balustrady stalowe, dodatkowe elementy wykończenia kl. schodowych ( oświetlenie, przeszklenia).

14. OTOCZENIE - Teren ogrodzony. W wersji luksusowej monitoring systemem kamer i portiernia. Pełne zagospodarowanie terenu (trawa, nasadzenie drzew i krzewów) .

Opracowanie na podstawie dostępnych informacji o standardach lokali oddawanych przez toruńskich deweloperów.

8 komentarzy:

  1. A czy orientujesz się może, jak wygląda to w przypadku nieruchomości wrocław? Jestem zainteresowana zakupem jednej, ale chciałabym się przede wszystkim jak najwięcej o tym dowiedzieć, zanim podejmę decyzję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem sam standard lokali deweloperskich jest bardzo ważny gdyż w końcu każdemu zależy na tym aby kupić mieszkanie jak najbardziej atrakcyjne. Osobiście miałem okazję przekonać się do dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/ gdyż mieszkam w budynku zbudowanym przez niego. Standard wykończenia jak zawsze na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie samo posiadanie mieszkania jest czymś bardzo ważnym i ja również jestem zdania, że fajnie jest mieć zaufaną ekipę do remontów. Ja wybrałam od razu https://www.wawerbud.pl/remonty-warszawa/ gdyż wiedziałam, że będzie to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat kiedy chodzi o samą budowę to ja również jestem zdania, że fajnie jest mieć na pewno dobry projekt i ja przede wszystkim od tego bym zaczęła. Muszę przyznać, że ja właśnie jakiś czas temu z powodzeniem korzystałam z usług https://zarzycki-architektura.pl/ i wiem, że jest to bardzo mądry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda samo już posiadanie własnego mieszkania czy domu jest bardzo ważne, ale moim zdaniem także niezwykle istotne jest to abyśmy wiedzieli jakie materiały najlepiej jest kupić do wykończenia wnętrz. Uważam, że bardzo dobry ich wybór jest w https://artcorestudio.pl/ i właśnie dlatego ja zawsze je tam zamawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cyklinowanie podłóg to proces, który przywraca blask i nowe życie naszym podłogom. Jest to niezwykle skuteczna metoda na odświeżenie drewnianych powierzchni, która przywraca im pierwotny wygląd i chroni przed dalszym zużyciem. Znajdź więcej informacji na stronie http://solum-cyklinowanie.pl/. Jest to szczególnie ważne w przypadku podłóg, które są narażone na ciągłe zużycie i mogą łatwo stracić swój pierwotny wygląd. Dzięki cyklinowaniu możemy cieszyć się pięknem naszych podłóg na nowo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Planując renowację podjazdu do mojego domu, natrafiłem na https://brukgarden.pl/ i jestem niezmiernie zadowolony z podjętej decyzji. Ich zespół to prawdziwi profesjonaliści w dziedzinie brukarstwa. Od pierwszego kontaktu po finalizację projektu, wszystko przebiegało gładko i efektywnie. Ich umiejętności w kładzeniu kostki brukowej i kreatywne pomysły na aranżację przestrzeni zewnętrznej przeszły moje najśmielsze oczekiwania. Polecam ich każdemu, kto szuka wysokiej jakości usług brukarskich.

    OdpowiedzUsuń